איך להתחיל לעשות מדיטציה? הצעד הראשון לחיים שלווים יותר

אם שאלת את עצמך איך להתחיל לעשות מדיטציה - הכתבה הזאת בשבילך. אספנו עבורך כמה טיפים מעולים שיעזרו לך לעשות את הצעד הראשון והחשוב הזה בדרך לחיים בריאים וטובים יותר

תוכן העניינים

איך להתחיל לעשות מדיטציה

המון אנשים רוצים לעשות מדיטציה בגלל היתרונות העצומים של הפרקטיקה הזאת. יחד עם זאת, הרבה מהם שואלים את עצמם איך להתחיל לעשות מדיטציה.

בכתבה הזאת תקבלו מספר טיפים מצוינים שיעזרו לכם להתגבר על הקשיים של ההתחלה, ולהתחיל לעשות מדיטציה לשיפור היום-יום.

אבל לפני שנגיע לטיפים האלה, כדאי להבין רגע אחד מה זה בכלל מדיטציה, ולמה כדאי לכל אחד לעשות את זה.

מה זה מדיטציה?

מדיטציה היא סוג של תרגול מנטלי ועבודה פנימית שנועדו לעזור לכל אחד ואחת להגיע לתודעה שלווה ומאוזנת, לשקט נפשי ולמצוא בתוך עצמנו מקור גדול של אושר, ביטחון ורוגע.

תרגול מדיטציה מסייעת רבות בהתמודדות עם חרדות ודכאונות. כמו כן, היא תורמת להפחתת לחצים ומתחים.

מדיטציה היא שם כולל להמון שיטות וטכניקות שהתפתחו לאורך ההיסטוריה בתרבויות שונות ברחבי העולם ובעיקר במזרח. לכל השיטות והטכניקות האלה יש מכנה משותף אחד והוא התרגול והעבודה הפנימית של אדם מול עצמו.

איך להתחיל לעשות מדיטציה?

לקבוע זמנים

מדיטציה דורשת תרגול מתמשך, ולא משהו חד-פעמי. לכן, אם שאלת את עצמך איך להתחיל לעשות מדיטציה, כדאי לך לחשוב איך אפשר להכניס הרגל חדש ומתמשך לחיים שלי.

לכן, אחד הדברים שכדאי לעשות בהתחלה זה למצוא זמן קבוע – עדיף פעם ביום אבל אפשר גם פעם בשבוע – לתרגול מדיטציה.

מתרגלים רבים מעדיפים להצמיד את תרגול המדיטציה להרגלים קבועים ביום: לפני היציאה לעבודה, מיד כשהם קמים בבוקר, כשהם מגיעים למשרד וכו'.

לבד או בקבוצה

אמנם מדיטציה היא תרגול עצמי של אדם עם עצמו, אך ישנן קבוצות רבות שמתרגלות יחד, ולמעשה מסייעות לכל אחד מחברי הקבוצה לעשות מדיטציה.

אם אתם מעדיפים לבצע מדיטציה לבד ולא בקבוצה, ניתן להיעזר במדיטציות מודרכות. ניתן למצוא ביוטיוב סרטונים כאלה, ובפלטפורמות נוספות.

לא לשפוט את עצמי

המון מתרגלים מתחילים מוצאים את עצמם מלאי ביקורת עצמית: "חשבתי על העבודה כל הזמן", "לא הצלחתי להשתיק את המחשבות" וכו'.

חשוב לדעת זה בסדר. אם העבודה מטרידה אותך גם בזמן התרגול, כל מה שצריך לעשות זה לקבל את העובדה שכרגע המחשבות שמעסיקות אותך הן טרדות העבודה.

במקום לבקר – עדיף לקבל ולחבק.

צוות "לחיות בריא" מקווה שהכתבה הזאת עזרה לך להבין איך להתחיל לעשות מדיטציה. בשורה התחתונה, מדובר בתרגול שמשפר מאוד את החיים, ויכול לסייע לך בהתמודדות עם לחצי היום-יום.

אם יש לך עוד רעיונות שיעזרו לאחרים ששואלים את עצמם איך להתחיל לעשות מדיטציה, נשמח אם תשתפו את הרעיונות והמחשבות בתגובות כאן למטה.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הצטרפו לקהילות שלנו

הכתבות החמות

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות

דיקור סיני

דיקור סיני לטיפול בכאבי צוואר

חלק גדול מאיתנו סובל מכאבי צוואר, בעקבות עבודה ממושכת מול המחשב, אימוני כושר וכולי. דיקור סיני הוא אחת השיטות היעילות להפחתת כאבי צוואר