לשמור על נפש וגוף בריאים יותר בגיל השלישי

בואו לגלות איך אפשר לשמור על כושר בגיל השלישי, ומה מתאים לגיל הזה ומה פחות מתאים

תוכן העניינים

ספורט בגיל השלישי

הגיל השלישי מביא עמו לא מעט אתגרים שונים בכל הנוגע לבריאות הגוף והנפש, כאשר השילוב בין היציאה משוק העבודה לגמלאות והזמן הפנוי הרב עם תחלואות, קשיים פיזיים והיחלשות הגוף – שמירה על אורח חיים בריא ושגרת חיים אשר כוללת פעילויות פיזיות וחיי חברה היא הכרחית לגוף ולנפש. 

מלבד הקפדה על תזונה בריאה ומותאמת אישית בשילוב התייחסות ומתן מענה לתחושות, מכאובים ושינויים שחווה הגוף, לבני הגיל השלישי וגיל הזהב מומלץ גם להשתתף בחוגים ופעילויות מתחום התנועה והספורט, תוך התאמה כמובן ליכולת האישית.

עיריות ורשויות מקומיות, מתנ"סים ומרכזי יום מציעים לרוב מגוון פעילויות לגמלאים, בתחומי ההעשרה והספורט, ומומלץ להתעדכן, להכיר ולבחור בפעילויות המתאימות.

כך למשל ניתן כיום למצוא מבחר קורסים לגיל הזהב ולגיל השלישי העוסקים בין היתר בתחומים החשובים הבאים:

התעמלות לחיזוק העצמות

לאורך השנים העצמות בגוף נחלשות ותהליך בניית העצם מאט, מה שגורם למעשה לעצמות חלשות ופריכות יותר בקרב מבוגרים. התפתחות של אוסטיאופורוזיס (בריחת עצם) נפוצה בעיקר בגיל השלישי וחבלות קלות יביאו להיווצרות של שברים ולהחלמה ואיחוי איטיים בהרבה מאשר בשכבות הגיל הצעירות יותר.

התעמלות לחיזוק העצמות היא התעמלות מובנית ומותאמת אשר באמצעות פעילות גופנית מתונה, ויצירת עומס ברמה אשר מאתגרת את העצם אך אינה פוגעת בה, מסייעים בבניית העצם, בעצירת הידלדלות שלה ובחיזוק השלד והגוף. 

פלדנקרייז

עם השינויים באורח החיים והזדקנות הגוף, חלה ירידה טבעית בהיקף הפעילות וכפועל יוצא בתנועתיות של הגוף.

שיטת פלדנקרייז מסייעת בבניה של תנועתיות הרמונית בגוף, הגדלת טווח התנועה והפחתת המאמץ, נוגעת בהרגלים קלוקלים: ישיבה לא נכונה, כיפוף ותנועות אחרות, שגורמים ללחץ על השלד, השרירים והעצמות, ומספקת כלים לבניית הרגי תנועה נכונים תוך חיזוק הגוף. 

יוגה

יוגה היא בין שיטות האימון הגופני הוותיקות יותר אשר כוללת מספר תחומי פעילות מותאמים אישית בניהן גם יוגה לגברים, יוגה לנשים, יוגה לנשים אחרי לידה וכמובן יוגה למבוגרים. בבסיסה היוגה היא שיטת אימון גופני בה ניתן דגש על חשיבות הנשימות בעת הפעילות, במטרה להגדיל את הריכוז ואת יכולות הגוף.

יוגה לבני הגיל השלישי תכלול לרוב מגוון תרגילי גמישות ומאמץ מבוקר, תוך שמירה על קצב נשימה מותאם. עיסוק קבוע ביוגה בתדירות של פעמיים בשבוע לכל הפחות הוכח כמפחית דלקות, מגביר ערנות ומסייע לשינה בריאה יותר, מפחית לחץ דם, משפר זיכרון ומונע דמנציה.

פילאטיס למבוגרים

גם שיטת הפילאטיס היא שיטת אימון גופני המותאמת לשלל מתאמנים, על פי גיל, מגדר, יכולות אישיות ומטרות האימון.

פילטיס היא למעשה שיטה אשר מתמקדת במערכת של תרגילים ותנועות אשר מטרתן שיפור הכושר הגופני, עיצוב וייצוב של הגוף, חיזוק השרירים, שיפור הגמישות והתנועתיות של הגוף, קואורדינציה ושליטה.

שיטת הפילאטיס בבסיסה היא שיטת אימון הגוף וחיזוקו באמצעות תרגילי מזרון ותנועה בלבד, אולם בהמשך שולבו בה גם שיטות ועזרים נוספים בניהם פילאטיס מכשירים.  

כל הפעילות האמורות ניתנות אמנם גם לביצוע ותרגול עצמי בבית, בסיוע הנחיה דיגיטלית מקוונת, אולם ישנה חשיבות גבוהה בימנו ליציאה מן הבית, להדרכה וליווי מקצועי ובעיקר לחברה המתלווה לכך בחוגים, בקורסים ובמסגרות השונות המוצעות לשם כך. 

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הצטרפו לקהילות שלנו

הכתבות החמות

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות

דיקור סיני

דיקור סיני לטיפול בכאבי צוואר

חלק גדול מאיתנו סובל מכאבי צוואר, בעקבות עבודה ממושכת מול המחשב, אימוני כושר וכולי. דיקור סיני הוא אחת השיטות היעילות להפחתת כאבי צוואר