חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיקור סיני לכאבי צוואר

חלק גדול מאיתנו סובל מכאבי צוואר, בעקבות עבודה ממושכת מול המחשב, אימוני כושר וכולי. דיקור סיני הוא אחת השיטות היעילות להפחתת כאבי צוואר
דיקור סיני לכאבי צוואר

תלונות על כאבי צוואר הן בין הנפוצות בקרב אנשים בכל הגילאים. קשה ביותר להימנע לחלוטין מהפעלת עומס על הצוואר בשל פעולות כמו אימון כושר אינטנסיבי, שעות עבודה מרובות מול המחשב או שינה בתנוחה לא אידיאלית.

רבים מהכאבים האלה יכולים להיות מטופלים בצורה יסודית ומלאה על ידי דיקור סיני לכאבי צוואר.

כאבי צוואר יכולים להופיע בפתאומיות או להתפתח בהדרגה במהלך חודשים ואפילו שנים. האופי והמיקום המדוייק של הכאב יכולים לנוע על פני ספקטרום רחב – תחושת נוקשות, עוויתות, כאבים המקרינים לגב, לראש או לכתפיים, תחושות עקצוץ, קהות או שריפה – כל אלה עשויים להיות מאפיינים של כאבי צוואר. 

כאבי צוואר הם תופעה מטרידה ומתישה ביותר, בעלת השפעה נרחבת על חיי היום-יום, אשר לעיתים קרובות קשה לאתר את מקורה ולהציע לה טיפול הולם.

דרכי הטיפול בדרך כלל מתייחסות להקלת הכאב אך לא לטיפול במקורו, כך שהתופעה חוזרת שוב ושוב במהלך החיים. אחד מהטיפולים שכן מאתר ומטפל במקור הכאבים הוא דיקור סיני.

מהו דיקור סיני?

מדובר בתחום של רפואה משלימה, הכולל טכניקה של החדרת מחטים זעירות לנקודות שונות בגוף על מנת לטפל בכאבים ותופעות בריאותיות שונות.

תורת הרפואה הסינית גורסת כי בריאות איתנה היא תוצאה של איזון הרמוני בין הקצוות המנוגדים אך המשלימים הנקראים "יין ויאנג", ושל כוח החיים המכונה "צ'י". התפיסה היא שמחלה גופנית או נפשית היא תוצאה של חוסר איזון בין הכוחות הללו. 

דיקור סיני לכאבי צוואר

לפי הרפואה הסינית, אנרגיית הצ'י זורמת בגופנו דרך מסלולים המכונים "מרידיאנים". לעיתים זרימת הצ'י נחסמת מסיבות טראומטיות שונות, וכתוצאה מכך מתפתחות תופעות בריאותיות בעייתיות בגוף.

למרבה המזל, ניתן לגשת למרידיאנים ולהשפיע על זרימת אנרגיית החיים דרך כמה מאות נקודות דיקור המפוזרות ברחבי הגוף. 

ישנן ראיות רבות לכך שלדיקור סיני יש השפעות חיוביות על שיכוך כאבים והקלה על תופעות שונות. עם זאת, הרפואה המערבית אינה בטוחה איך בדיוק זה עובד.

הסברה היא שנקודות דיקור רבות ממוקמות באיזורי גוף שבהם יש נוירונים תחושתיים, מה שמשפיע על עיבוד הכאב במערכת העצבים המרכזית, ומגביר את זרימת הדם בגוף. 

דיקור סיני לכאבי צוואר

מחקרים מראים כי דיקור סיני עשוי להיות יעיל בטיפול בכאבים ונוקשות בצוואר, ולשפר את טווח התנועה. בנוסף, הטיפול מסייע בהרגעה והפחתת מתחים, דבר שעשוי להקל אף הוא על כאבי צוואר.

כיוון שמדובר בטיפול הוליסטי, הוא לוקח בחשבון את כל התסמינים שהאדם סובל בהם ואת הרגלי החיים שלו. הטיפול מיועד להיפטר מכאבי הצוואר לצמיתות, ולא לספק רק הקלה זמנית.  

למה לצפות בטיפול בדיקור סיני?

אופן הטיפול עשוי להשתנות במידה רבה בהתאם למטפלים השונים ולאסטרטגיות הטיפול שלהם. ברוב המקרים, המטפל יתחיל בשאלות לגבי הסימפטומים, הרגלי התזונה ושגרת החיים שלכם ויערוך מספר בדיקות גופניות בסיסיות.

לאחר מכן תתבקשו לשכב על מיטת הטיפולים בלבוש מלא, והמטפל ינעץ בעדינות את המחטים בנקודות אסטרטגיות בגופכם. הדקירות לא אמורות להיות כואבות, אך הן עשויות לגרום לחוסר נוחות קלה.

בסוף הטיפול המחטים מוסרות ונזרקות. ייתכן מאד שאיזורי הגוף שבהם ינעץ המטפל את המחטים כלל לא יהיו קרובים לצוואר, כיוון שנקודות הדיקור השונות בגוף אינן בהכרח קרובות לאיזור עליו הן משפיעות. 

סביבת הטיפול בדרך כלל תהיה רגועה ומרגיעה, ולעיתים תישמע גם מוזיקה נעימה. אורך טיפול יחיד נע לרוב בין 30 ל-45 דקות, כאשר תדירות וכמות המפגשים יכולה להשתנות בהתאם להמלצות המטפל. 

יתרונות טיפול בדיקור סיני לכאבי צוואר

  • זהו טיפול הוליסטי המתייחס לאספקטים השונים המשפיעים על בריאות המטופל.
  • הוא בטיחותי ונטול תופעות לוואי.
  • הוא מטפל גם במקורות התופעה, ולא רק בסימפטומים.
שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות