חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למי אסור לעשות בוטוקס?

רוצה לעשות בוטוקס אבל לא ברור לך למי אסור לעשות בוטוקס? כל התשובות כאן
למי אסור לעשות בוטוקס

בשנים האחרונות, טיפולי בוטוקס צברו פופולריות רבה בעולם כולו וגם אצלנו כאן, בישראל. מדובר בטיפולים קוסמטיים לא פולשניים שנועדו להפחית קמטים, והם מביאים לתוצאות מהירות.

יחד עם זאת, למרות שמדובר בטיפול שיכול להיות בעל משמעות רבה למטופלים רבים שמעוניינים לשמור על מראה צעיר, חשוב לדעת שטיפולי בוטוקס אינם מתאימים לכולם. במאמר הזה נבהיר בדיוק למי אסור לעשות בוטוקס, ומדוע.

מהו בוטוקס?

לפני שאנחנו צוללים לעובי הקורה ומפרטים בדיוק למי אסור לעשות בוטוקס, בואו נבין קודם כל מה זה בכלל בוטוקס.

בוטוקס הוא שם מסחרי של רעלן שנקרא בוטוליניום טוקסין מסוג A. בטיפולים קוסמטיים, הבוטוקס מוזרק לתוך השרירים ומשתק אותם באופן זמני. באמצעות שיתוק השרירים, הוא מאפשר צמצום של קמטים כגון קמטי הבעה בפנים.

למי אסור לעשות בוטוקס?

טיפולים קוסמטיים שכוללים הזרקת בוטוקס הם ההליך הפופולרי להפחתת קמטים ולשמירה על מראה צעיר ורענן יותר. למרות שמדובר בהליך יחסית נפוץ ופשוט, חשוב לדעת כי רופאי עור מציינים שההליך הזה אינו מתאים לכל אחד ואחת.

בשל כך, חשוב להגיע מראש לפגישת ייעוץ עם הרופא. אנשים במצבים מסוימים או הסובלים ממחלות מסוימות לא יכולים לעבור את הטיפול. להלן מספר מצבים שלא מאפשרים הזרקת בוטוקס:

נשים בהריון או נשים מיניקות

אחת הקבוצות העיקריות של נשים שעדיף להן להימנע מטיפולי בוטוקס הן נשים בהריון ונשים מיניקות. עדיין לא נעשו מספיק מחקרים על הבטיחות של טיפולי בוטוקס בזמני הריון והנקה, ועל ההשפעה של החומרים הפעילים על תינוקות.

לכן ההעדפה היא לדחות את הטיפולים האלה לשלב מאוחר יותר, על מנת לשמור על בריאות האם והתינוק.

אנשים שסובלים ממחלות נוירומוסקולריות

אנשים שסובלים מהפרעות נוירומוסקולריות כמו מיאסטניה גרביס או סינדרום למברט-איטון צריכים להימנע מהזרקות בוטוקס. המחלות האלה משפיעות על תפקוד השרירים, והשילוב שלהם עם בוטוליניום טוקסין, החומר הפעיל בבוטוקס, עשוי לגרום לסיבוכים.

במידה ואתם סובלים מהמחלות האלה, או ממחלות נוירומוסקולריות אחרות, עליכם להתייעץ עם רופא מומחה ולחפש טיפולים קוסמטיים אחרים שאינם כוללים הזרקות בוטוקס.

סובלים מאלרגיות

כאשר שואלים למי אסור לעשות בוטוקס, אסור להתעלם מאותם אנשים שסובלים מאלרגיה לאחד או יותר מהחומרים הפעילים בזריקות בוטוקס. נכון, אמנם מדובר באלרגיות די נדירות, התגובות האלרגיות לזריקות עלולות להיות קשות וחמורות.

אנשים שסובלים מזיהומים בעור או דלקות

אם יש לכם זיהום בעור או דלקת באיזור שבו אתם רוצים להזריק בוטוקס, מומלץ לדחות את הטיפולים עד שזה יעבור. הזרקת בוטוקס לעור עם זיהומים או דלקות עלול לגרום לסיבוכים ולהביא לתוצאות שליליות גם רפואית וגם קוסמטית.

צעירים וקטינים

זריקות בוטוקס מומלצות למי שמלאו לו 18 שנים ומעלה. הסיבה לכך היא מכיוון שבגיל צעיר יותר, העור עדיין מתפתח, ולא נעשה מספיק מחקר על ההשפעות של בוטוקס על צעירים, שנמצאים עדיין בשלבי התפתחות שונים.

עשיתם טיפול? זה מה שצריך לעשות עכשיו

אחרי שהבנתם למי אסור לעשות בוטוקס, גיליתם שאתם לא ברשימה זאת והחלטתם לעשות הזרקות, הגיע הזמן להבין מה אסור לעשות אחרי בוטוקס, מכיוון שיש כל מיני דברים שעלולים לפגוע בטיפול עצמו – או בבריאות שלכם.

אבל לפני שנבין מה אסור לעשות אחרי בוטוקס, בואו רגע נבין מה כדאי לעשות אחרי הטיפולים האלה. כפי שכבר ציינו, החומר הפעיל מרגיע ומשתק את השרירים שאליהם הוא הוזרק, ובדרך כלל לוקח כמה ימים עד שרואים את התוצאות הרצויות.

אחרי טיפול בוטוקס, כדאי לכם להקפיד על הנקודות האלה:

  1. גלו סבלנות: לבוטוקס לוקח זמן להשפיע, ולפעמים לוקח אפילו שבועיים שלמים עד שרואים את כל התוצאות הסופיות של הטיפול.
  2. הימנעו מפעילות מאומצת: ביממה שאחרי הטיפול מומלץ להימנע מפעילות גופנית אחרי בוטוקס, ולדלג על חדר הכושר. זאת, כדי למנוע זליגה של החומר הפעיל לשרירים אחרים.
  3. הישארו זקופים: במשך כמה שעות לאחר הטיפול, מומלץ להימנע משכיבה או מנטייה הצדה – שוב, כדי למנוע מהבוטוקס לזלוג לאיזורים אחרים בפנים.
  4. הימנעו מאלכוהול: מומלץ להימנע משתיית אלכוהול לפחות 24 שעות לאחר ההזרקות.
  5. הישמרו מהשמש: לאחר הטיפול מומלץ להיזהר משמש ישירה, ולהשתמש במקדם הגנה.

מה אסור לעשות אחרי בוטוקס?

ישנם כמה דברים שמומלץ מאוד להימנע מהם אחרי טיפול בוטוקס, על מנת לשמור על איכות הטיפול:

שפשוף או מסאג' של איזור הטיפול

הימנעו ממגע, גירוד או שפשוף של איזור ההזרקה של הבוטוקס במשך לפחות 24 שעות. מגע אינטסיבי עשוי לגרום לחומר הפעיל לזלוג ממקום הטיפול אל איזורים אחרים, ולהשפיע עליהם בצורה שאינה רצויה.

שימוש מוגזם בשרירי הפנים

השעות שאחרי הטיפול הן לא זמן טוב לשמוע חדשות מפתיעות מדי, או לראות סרט מבהיל. נסו להימנע מהבעות פנים מוגזמות, על מנת לאפשר לחומר הפעיל בזריקות להביא לתוצאות אופטימליות.

אמבטיות חמות

מומלץ להימנע מאמבטיות חמות, סאונות, ג'קוזי וכיוצא בזה במשך 24 השעות הראשונות שלאחר הטיפול. החום הרב עשוי להוביל לזרימת דם מוגברת בפנים, דבר שעלול להביא גם הוא לזליגה של החומר הפעיל.

טיפולי פנים

שכחת שקבעת תור לקוסמטיקאית מיד אחרי הבוטוקס? תרימי טלפון ותבטלי בנימוס, אפילו אם זה יעלה לך כמה שקלים. מומלץ לחכות עד שהחומר הפעיל יגיע לאופטימליות לפני שמתחילים לעשות עוד טיפולי פנים.

שינה על הפנים

לא, אנחנו לא מתכוונים לשינה גרועה, אלא לשינה על הפנים – פשוטו כמשמעו. כבר אמרנו שעדיף להימנע ממגע מוגזם בפנים לאחר הטיפול – כך גם במהלך השינה.

אספירין או איבופרופן

הימנעו מנטילת משככי כאבים עם חומרים פעילים כגון איבופרופן, אספירין, או כל תרופה אנטי-דלקטית נטולת-סטרואידים אחרת במשך יממה שלמה לאחר הטיפול. התרופות האלה עלולות לגרום לדילול של הדם, ולהגביר את הסיכון לצלקות בפנים.

צריכת אלכוהול

אלכוהול עלול לגרום לדילול של הדם, ממש כמו התרופות מהסעיף הקודם, ולכן צריכת אלכוהול אחרי טיפולי בוטוקס עלולה לגרום לצלקות בעור הפנים.

זריקת בוטוקס תופעות לוואי

כאמור, לטיפולי בוטוקס, כמו טיפולים רפואיים ואסתטיים אחרים, עשויים להיות תופעות לוואי. חשוב להכיר את תופעות הלוואי ולהתייעץ עם רופאים כדי לעבור את הטיפולים האלה בצורה טובה וחלקה.

יחד עם זאת, כדאי לדעת גם שברוב המקרים, תופעות הלוואי צפויות להיעלם בתוך שבועות מספר. במידה ונגרם סיבוך כזה או אחר, בדרך כלל מדובר בסיבוכים שניתנים לטיפול.

ישנם מטופלים ומטופלות שמתלוננים על כאבי ראש לאחר הזרקת בוטוקס, וגם על סחרחורות. מדובר בעניין מוכר וטבעי, ואין מה לחשוש ממנו. כאב הראש בדרך כלל עובר בתוך זמן קצר.

כמו כן, לעתים עלולים להיווצר שטפי דם באיזור ההזרקה, כמו גם נפיחויות. גם תופעות הלוואי האלה צפויות לעבור בהקדם האפשרי.

כאמור, במקרה של תופעת לוואי כזו או אחרת, כדאי להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך על מנת לוודא שלא נגרם נזק חמור יותר.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות