חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד לשמור על כושר בלי "להתאמן" כלל

אין לך כוח להתאמן אבל ברור לך שצריך לעשות את זה? אספנו בשבילך כמה טיפים ל"אימוני כושר" שאפשר להכניס לשגרת החיים
couple-gdd5e63d1d_1280

כשמדובר על כושר ופעילות גופנית, העולם מתחלק לשני סוגים של טיפוסים, אלה שמכורים ואלו שבורחים מזה כל עוד נפשם בם.

האמת שניתן להבין אותם. זה לא נעים, זה מעייף, זה שורף, בקיץ חם ובחורף קר. בתכל'ס איך שלא הופכים את זה, אף אחד לא אוהב להתאמץ.

בני אדם לא באמת מהונדסים להתאמץ. אם תחשבו על זה לעומק, משחר ההיסטוריה הפעילות היחידה שעשינו נבעה ממש מכורח, רק כאשר היינו חייבים, רצנו והתאמצנו או בכדי לברוח מחיות טרף, או בכדי לרוץ אחרי חיות, כן בכדי לטרוף אותן.

בפעמים האחרות, רצנו כי אולי שיחקנו עם איזה אגוז קוקוס שהתגלגל על הרצפה. בשאר הזמן, פשוט שכבנו סביב המדורה ואגרנו שומן.

להתאמן בלי להתאמן

לכן, זה לא ממש מפתיע שלאחר שנים של אבולוציה אין לנו ממש חשק לעשות. אבל זאת הבעיה, התקדמנו רחוק מדי ועכשיו אנחנו לגמרי מנוונים. מחשבים, משרדים, רכבים מפנקים, מטוסים, מכונת קפה, שואב אבק, מעליות ורחמנה ליצלן – אפילו קניות אונליין.

אז עכשיו אנחנו בנקודה שאנחנו חייבים לעשות כי פשוט אין לנו ברירה! אבל מה אם אנחנו ממש אבל ממש לא רוצים לעשות כושר ובכל זאת קיבלנו על הראש מהרופא שלנו שחייבים להתחיל להתאמן?

בדיוק בשביל זה פנינו למאמן כושר אישי יוסי זאבי, כדי שייתן לנו טיפים שיעזרו לכולנו להיכנס לכושר, בלי להתאמן אפילו דקה אחת!

טוב נו, הבנתם שהרי תצטרכו להיות פעילים נכון? רק שלא קוראים לזה להתאמן.

NEAT הוא מונח שמורכב מראשי תיבות שמשמעותן היא non exercise activity thermogenesis או במילים פשוטות, פעילות גופנית לא יזומה.

בגדול זאת הגדרה לסך כל הפעילות הגופנית שלנו שאנחנו לא באמת יוזמים אך מצטברת לכדי הוצאה קלורית כזאת או אחרת וכמובן לתפקוד הגופני שלנו.

אז כמובן שזה לא יכול להחליף את אימוני ההתנגדות המסורתיים בחדר הכושר אך בהחלט עשוי להגדיל באופן די ניכר את ההוצאה הקלורית שלנו ובמידה מסוימת לשפר את הכושר שלנו – בלי להתאמן.

טיפים לפעילות גופנית שאינה ספורט

אז הנה כמה מהדרכים היותר פשוטות להגביר את הפעילות הלא יזומה שלנו. מוכנים? בואו נתחיל!

  1. לחנות רחוק יותר עם הרכב – אין ספק כי כלי רכב עושים לנו חיים קלים ובעזרתם אנו מצליחים להיות כמעט בכל מקום ללא תלות ומגבלת המרחק הגאוגרפי אך כמון שזאת חרב פיפיות. פתרון קטן ופשוט הוא לחנות את כלי הרכב שלנו רחוק יותר מכל יעד אליו נרצה להגיע. זה לא צריך להיות רחוק מאוד אך מספיק שבכל עצירה כזאת שלנו נוסיף 10 דקות הליכה לכל כיוון וכבר הגענו לסף המינימלי של מקטעי פעילות אירוביים מומלצים של ארגוני הבריאות. אותו סף אומר כי ניתן לצבור מקטעים ובלבד שיהיו לפחות באורך של כ-10 דקות.
  2. עשו טיולים ארוכים יותר עם הכלב שלכם. טיולים ארוכים יותר עם חיית המחמד שלכם עשויים לתרום לכם עוד כמה קילומטרים ביום ובינינו גם הכלב שלכם יודה לכם.
  3. וותרו על שימוש קבוע במעלית. ניתן למשל לצאת קומה אחת לפני היעד ולאט לאט להוסיף עוד קומות. תתפלאו אך טיפוס במדרגות יכול לעזור לכושר שלכם פלאים.
  4. נסו לבצע בהליכה חלק מהעבודה המשרדית שלכם המאפשרת זאת. הכוונה למטלות כגון שיחות טלפון, צאו למסור לקולגות שלכם פתקיות משרד והודעות כתובות במקום אימיילים.
  5. הפחיתו שימוש בבקבוק מים ולגמו מכוס. תתפלאו אך אם תקפידו לשתות מכוס תאלצו לקום פעמים רבות יותר. זה כמובן בתנאי שלא תוותרו על צריכת נוזלים נאותה.

לסיכום, הגברת הפעילות הלא יזומה שלכם במהלך היום עשויה להסתכם בלא מעט פעילות מצטברת מדי שבוע. כך, אולי תצליחו לתחמן את המערכת ולהרגיש כיצד הכושר שלכם משתפר די מהר, בלי להתאמן בכללJ

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

כתבות נוספות:

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות