לא רק אדרנלין: 5 יתרונות בריאותיים לספורט האקסטרים פארקור

פארקור הוא הרבה יותר מאשר רק קפיצות מסוכנות. מדובר בספורט אתגרי עם המון יתרונות בריאותיים - פיזיים ומנטליים

תוכן העניינים

jump-g10696c9d3_1280

פארקור זוהי אומנות תנועה שהתגלתה בשנות ה-60 על ידי חייל צרפתי. המטרה הראשית בפארקור זה להגיע מנקודה A לנקודה B בדרך המהירה ביותר שאפשר, על ידי שימוש בגוף ובסביבה.

זה כולל קפיצות בין חומות או גגות, קפיצות ממקומות גבוהים, טיפוס ועוד סוגים רבים של תרגילים שבסופו של דבר יעזרו לכם לעבור מכשולים בצורה המהירה ביותר שאפשר. 

לפארקור יש יתרונות בריאותיים רבים, זה אחד מענפי הספורט אשר משפרים את הבריאות והכושר הגופני בצורה הכי מהירה ואפקטיבית. 

היתרונות הבריאותיים הבולטים ביותר באימוני פארקור 

שלושת היתרונות הפיזיים של פארקור

שיפור סיבולת לב ריאה – פארקור משפר בצורה משמעותית את סיבולת הלב ריאה שלכם. כמו בריצה, אתם תיאלצו להתאמן בדופק מהיר דבר שיעזור לגוף שלכם לשפר את יכולת הנשימה שלו גם בזמן מאמץ.

אבל בפארקור אתם לא רק רצים, אלא גם קופצים, מטפסים, מתגלגלים ומשלבים בין כל הדברים הללו, האפקטיביות של האימון תיהיה יותר גדולה משל ריצה.

פיתוח כוח ומסת שריר – בחלק מהתרגילים בפארקור דרוש כוח רב. מתאמני פארקור מפתחים שרירים חזקים מאוד בכל חלקי הגוף, החל מהרגליים (קפיצות, ריצה) ועד הידיים כאשר אתם תשתמשו בהם כדי להתלות על דברים בשביל לעבור מכשול כזה או אחר.

מגוון של יתרונות בריאותיים – פיזיים ומנטליים \\ צילום: Pixabay

אתם תפתחו שרירים חזקים מאוד כדי שתוכלו לקפוץ בעזרתם לגובה רב ובשביל שתוכלו לקפוץ ממקומות גבוהים מפלי ליפול ולהיפצע. גם שרירים שביום יום אינכם משתמשים בהם יתחזקו בגלל שבפארקור אתם תיאלצו להשתמש בכל השרירים שיש לכם בגוף (כמעט)

שיפור יציבות – בעזרת אימוני פארקור, אתם תשפרו את היציבות שלכם במידה ניכרת. אתם תתרגלו לנחות על משטחים צרים ולהתייצב.

בנוסף תלמדו ללכת או לרוץ על חומות גבוהות וצרות, תוך כדי שמירה על שיווי משקל. כמו בגלישה על סקייטבורד,  שיווי המשקל שלכם ישתפר כלכך עד שתוכלו ללכת על מעקה דק מבלי אפילו לחשוב על זה.

שני היתרונות המנטאלים של פארקור

משחרר לחצים ומפחית מתח – בפארקור מה שבעצם עושים זה פשוטו יוצאים החוצה ומתחילים לזוז. אין כל כך חוקים, כל אחד יכול לזוז באיזה צורה שיבחר ובכל דרך שתגרום לו להרגיש טוב.

אימון פארקור זו דרך מצויינת לשחרר לחצים אחרי יום עבודה ארוך או אחרי יום שלם של לימודים בכיתה. אנשים רבים מוצאים בספורט הזה רוגע ושלווה והוא עוזר להם להתאפס ובכך להמשיך את היום ללא הפרעות ובהרגשה מצויינת.

בנוסף לרוב מתאמנים בקבוצות אז זו גם דרך מצוינת להכיר חברים ולשמוח איתם.

התגברות על מכשולים – אחת המטרות העיקריות בפארקור זה להתגבר על מכשולים. בין עם זה מכשול פיזי שעומר מולך כמו למשל חומה גבוהה או קפיצה רחוקה, ובין עם זה מכשול נפשי או מנטאלי כמו פחד. 

בפארקור אתם תלמדו כיצד להתגבר על המכשולים האלה ולעבור אותם. בנוסף תלמדו איך ליישם את זה בתחומי החיים האחרים. 

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הצטרפו לקהילות שלנו

הכתבות החמות

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות

דיקור סיני

דיקור סיני לטיפול בכאבי צוואר

חלק גדול מאיתנו סובל מכאבי צוואר, בעקבות עבודה ממושכת מול המחשב, אימוני כושר וכולי. דיקור סיני הוא אחת השיטות היעילות להפחתת כאבי צוואר