חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההשפעה של חיים ספורטיביים על מערכות יחסים: השילוב של גוף, נפש וכישורים חברתיים

לחיים ספורטיביים יש השפעה עצומה על מערכות יחסים. הם עוזרים לפתח כישורים חברתיים, לשפר את הדימוי העצמי ועוד המון יתרונות
sunset-5560658_1280

ההשפעה של חיים ספורטיביים על מערכות יחסים

זה אולי נשמע קצת מפתיע לשמוע שחיים פעילים וספורטיביים יכולים להוות מרכיב בונה למערכות יחסים מצוינות. אחרי הכל, רוב ענפי ספורט נוצרו סביב הרעיון של תחרות עזה ויריבות. עם זאת מחקרים הראו שאנשים שגדלו תוך כדי עיסוק משמעותי בספורט פיתחו כישורים חברתיים עדינים יותר מאלו שלא עשו זאת, בין היתר בשל שיפורי הדימוי העצמי שנוצרו על ידי ההשתתפות והרגשה שהם חלק מקבוצה. בין אם אתה בצד המנצח ובין אם אתה פשוט שמח להיות שם, ישנם יתרונות חיוביים רבים לעסוק בספורט – במיוחד כשזה מגיע לפיתוח מערכות יחסים מתמשכות עם אחרים.

בניית מערכות יחסים טובות יותר באמצעות ספורט

לרבים מאיתנו היה ניסיון למשחקי ספורט בילדותנו. בין אם במסגרת שיעורי בית ספר, משחקים בסביבה הקרובה או משהו יותר מקצועי, יש סיבה מדוע ספורט מומלץ לילדים ובני נוער: כי הוא עוזר לאדם להרגיש שהוא חלק ממשהו. יש תחושת שייכות הנלווית למשחק ספורט כחלק מקבוצה, כמו גם שיפור משמעותי בהערכה העצמית. זה המקום בו נלמדים כישורים חברתיים חשובים רבים, כולל קבלה של אחרים, תמיכה של עמיתינו וערך התחרות.

במחקר שנערך על תלמידים בגיל תיכון העוסקים בספורט, נמצא כי תלמידים ביישנים במיוחד הצליחו לשפר את כישוריהם החברתיים באמצעות ספורט, ונקבע כי:

"מבחינת ההשפעה של השתתפות בספורט על ביישנות, נמצא שספורט קשור באופן חיובי להתאמה חיובית (למשל כישורים חברתיים והערכה עצמית) וכי לספורט היה תפקיד מגן ייחודי עבור ילדים ביישנים. באופן ספציפי דווח על ירידה משמעותית בחרדה ".

ספורט שמוציא ילדים ביישנים מהקליפה עשוי להישמע מפתיע, אך השתתפות בצוות יכולה לסייע לאנשים מופנמים ללמוד כיצד לפתח מערכות יחסים בסביבה מועילה.

מרכיב נוסף שנמצא הינו הקשר בין כושר גופני למצב נפשי חיובי.

כיצד להפוך את הספורט לחברתי יותר

הרבה אחרי שחלף שלב ההתפתחות, ספורט יכול להמשיך ולשמש מוצא חיובי לאנשים לקשר עם בני גילם באמצעות עבודת צוות ותחרות ידידותית. בין אם אתם מכירים את חבריכם לקבוצת האימון לפני שאתם נרשמים ובין אם אתם משתמשים במפגש השבועי כדי להכיר אנשים חדשים, אפילו משהו פשוט כמו מפגש אקראי בזמן אימון יכול להשפיע רבות על כישורי היחסים הבין אישיים שלכם. אנשים מופנמים או כאילו החשופים לדיכאון, להיות חלק מקבוצת ספורט יכול לעזור לספק מוטיבציה לצאת מהבית ולהיות פעילים, כמו גם להעניק לאדם תחושת ערך עצמי-אחרי הכל, אנשים אחרים סומכים עליהם שהם יהיו שם.

ספורט יכול גם לסייע בבניית מערכות יחסים עם המשפחה, בין אם זה עידוד קרובים להצטרף אליך לאימונים, לשחק טניס עם בן זוגך, או פשוט לזרוק כדור עם הילד שלך. עבודה משותפת כצוות יכולה להציב נקודות מבט וערך חדשות על מערכות יחסים משפחתיות, ובנוסף זו דרך טובה לאוורר תלונות פוטנציאליות או פשוט זמן לדבר על דברים תוך כדי התעסקות בכדורגל. משחק ספורט בכיף – או כזה שיתן לכם זכויות התרברבות- אמור להיות חלק מכל מפגש משפחתי, תוך עידוד השתתפות של כולם ונתינת הרגשה לכל המשתתפים שיש להם חלק.

לבסוף, מכיוון שרוב העולם מתמקד במערכות יחסים מקוונות ורשתות חברתיות, מדוע לא לשלב זאת בתחביב הפעיל שלך? בימים אלה, הטכנולוגיה זמינה שתאפשר לך להקליט ולשתף את מדדי הביצועים הספורטיביים שלך ולקבל משוב ועידוד מיידי מחבריך ברשת. גם אם אתה מתאמן לבד, אתה עדיין יכול להשתמש בספורט כדי לבנות מערכות יחסים באמצעות מדיה חברתית – תוכל לבנות לך צוות "וירטואלי" לצידך.

סיכום

במקום לקדם מנטליות של "אחד מול כולם", ספורט יכול למעשה להשפיע לטובה מאוד על בנייה ושמירה על יחסים בין אישיים טובים. בין אם זה מפגש עם אנשים חדשים כחברים לקבוצה, קירוב של משפחה וחברים למשחק כלשהו, או באמצעות מעקב אחר ביצועים אתלטיים שלך כדי להתחבר לקהילה מקוונת, ספורט יכול להוות אבן בניין ליחסים בריאים ומתמשכים.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

כתבות נוספות:

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות