חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כהויות סביב העיניים: כך תוכלו לטפל בהם ביעילות

עיגולים שחורים מסביב לעיניים יכולים לתסכל הרבה אנשים. כאן תמצאו את הגורמים להם ואיך להיפטר מהם
portrait-g941725980_1280

שכבת העור המקיפה את העיניים שלנו היא שכבת עור דקיקה למדי אשר נוטה להבליט כתמי פיגמנטציה ולפתח סימני כהויות סביב העין, מה שמוכר יותר בשפה העממית כ-"עיגולים שחורים".

התפתחות העיגולים הללו סביב העיניים יכולה לנבוע מסיבות רבות, בניהן עייפות וחוסר שינה, לחץ ומצבים רגשיים שונים, תזונה לקויה, יובש, חשיפה לקרינת השמש, רגישות העור וכן גם כתוצאה מסיבות תורשתיות.

התפתחות הכהויות בעיניים יוצרת לעתים קרובות מראה נפול ומבוגר שאינו מחמיא כמובן, ומצריך שימוש בשכבות איפור לכיסוי וטשטוש שלו.

אלא שלמעשה קיימים גם פתרונות מניעה נוספים שנועדו להקדים תרופה למכה ולמנוע מראש את התפתחות הכהויות הלא מחמיאות, לצד שמירה על עור הפנים בכלל והעור הדקיק והרגיש סביב העיניים בפרט.

להלן מספר אפשרויות ופתרונות שיוכלו לסייע במקרה של הופעת כהויות סביב העיניים:

ראשית כל, אורח חיים בריא

הקפדה על אורח חיים בריא הוא הפתרון האופטימלי ללא מעט תופעות, בניהן גם הופעת עיגולים שחורים מתחת לעיניים.

כך למשל הקפדה על 6-8 שעות שינה רצופות מדי לילה (הצורך וההשפעה משתנים מאדם לאדם), הימנעות מעישון, הפחתה של צריכת האלכוהול (יין אדום עדיף על פני משקאות אלכוהוליים אחרים), בחירה בתזונה עשירה במינרלים, בירקות ופירות, בסיבים תזונתיים ושתיה מרובה של מים – כל אלו הם בעלי השפעה ניכרת על מראה עור הפנים ומפחיתים באופן משמעותי את תופעת הכהויות סביב העיניים.

תכשירים קוסמטיים

ניתן כיום להשיג בפרפומריות, בבתי המרקחת ובחנויות הקוסמטיקה ברשת מגוון רחב של קרמים ומשחות לטיפול בעור הפנים, בניהם גם קרם לטיפול בכהויות ושקיות בעיניים, קרם קוסמטי ייעודי למריחה קבועה אשר מסייע להזנת העור, להבהרת הכתמים וליצירת מראה צעיר ובריא יותר.

חשוב לבחור בקרם מתאים על פי סוג עור הפנים, כאשר  בחלק מהמקרים "המהדרין" יקפידו על שימוש בקרם ליום ושימוש בקרם ללילה בנפרד.

הגנה מפני השמש

עור הפנים העור שסביב העיניים בפרט רגישים לקרינת השמש אשר מגבירה את ייצור המלנין המזיק בעור.

מומלץ להימנע מחשיפה ממושכת לשמש, להגן על הפנים באמצעות כובע המספק הצללה, משקפי שמש, ובאמצעות שימוש בקרם הגנה המותאם לעור הפנים, בעל מקדם הגנה גבוה המספק הגנה אופטימלית. 

שימוש בשמנים אתריים

העור הקיים סביב העיניים שלנו נחשב כאמור לדק מאוד ואף נוטה לפתח יובש שניכר לעין. מריחה עדינה של שמנים אתריים מתאימים דרך קבע תסייע בשמירת הלחות באזור, ותמנע הופעת קמטוטים ומראה נפול.

חשוב להשתמש בשמנים אתריים איכותיים בריכוז נמוך, בשל הקרבה לעין.

מגע בעור סביב העיניים

דקיקות העור סביב העיניים יוצרת רגישות מוגברת למגע, כאשר שפשוף, גירוד ואפילו הסרת איפור באזור מביאה להיווצרות של שריטות קטנות שיוצרות מראה אדמומי ונפוח.

מומלץ להימנע ממגע גס סביב העיניים ככל הניתן, להסיר איפור באמצעות קרם עדין במיוחד להסרת איפור וצמר גפן רך, בתנועות טפיחה עדינות, ולא בשפשוף אגרסיבי שמותיר את אותותיו.

ניתן לעסות את העור שסביב העיניים, בעזרת כריות האצבעות בלבד, באמצעות שמן מתאים או קרם עדין, אשר מסייעים גם בקירור של האזור.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

כתבות נוספות:

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות