חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קובי צ'אוסקי: "לא מדברים מספיק על התמכרות לקנאביס – וחבל"

המון צרכני מריחואנה משוכנעים שמדובר בסם לא ממכר. הפסיכותרפיסט קובי צ'אוסקי מסביר בראיון ל"מגזין לחיות בריא" מדוע הם טועים, ואיך אפשר להיגמל מקנאביס

תוכן העניינים

קובי צ'אוסקי

קנאביס הוא סם פופולרי מאוד בישראל ובעולם. למעשה, סקר שערכה הרשות הלאומית למלחמה בסמים גילה כי ישנם כ-1.5 מיליון צרכני קנאביס בישראל. 

רבים מהם משוכנעים שמדובר בסם ללא תופעות לוואי, אבל האמת היא שהדעה הרווחת הזאת פשוט שגויה. 

קובי צ'אוסקי, פסיכותרפיסט שמתמחה בגמילה מקנאביס, ומעביר סדנאות וטיפולים אישיים למכורים, סיפר בראיון למגזין לחיות בריא על התופעה שכמעט אף אחד לא מדבר עליה: התמכרות לקנאביס.

התמכרות שלא הרבה מכירים

"המון צרכני קנאביס משוכנעים שאי אפשר להתמכר לקנאביס", אומר צ'אוסקי, "אבל היום אנחנו כבר יודעים שזה ממש לא נכון". 

לפרטים נוספים על הסדנה לגמילה מקנאביס של קובי צ'אוסקי:

הוא מוסיף ומדגיש כי אמנם לא מדובר בסם שגורם להתמכרות ברמות של הרואין או סמים קשים אחרים, אך יותר מ-10% מפתחים תלות ברמה כזו אחרת בקנאביס. 

"מדובר בהמון אנשים, גברים ונשים, שפתאום מוצאים את עצמם בלופ שהם לא מצליחים לצאת ממנו. הם כל פעם חוזרים לעשן, למרות שברור להם שהקנאביס לא עושה להם טוב", הוא מוסיף.

"יש הרבה אנשים שלא יודעים שבכלל אפשר להתמכר לקנאביס פשוט בגלל שלא מדברים על זה מספיק – וחבל. עצם הידיעה שזה עלול לקרות יכולה לסייע מאוד להמון צרכני מריחואנה".

למה יש אנשים שקשה להם להיגמל מקנאביס, ויש כאלה שעושים זאת בקלות?

צ'אוסקי, שמתמחה בגמילה מקנאביס כבר מעל 3 שנים, מדגיש שמדובר בעניין אינדיבידואלי. "אם ניקח לרגע תחום אחר – אלכוהול – נראה שגם כאן זה עניין אישי שמשתנה מאחד לשני. כולנו שותים אלכוהול מדי פעם, אפילו אם זה רק בקידוש של שישי. רוב האנשים לא מתמכרים לאלכוהול, אבל יש אחוז מסוים שייפול בצורה קשה".

לפרטים נוספים על הסדנה לגמילה מקנאביס של קובי צ'אוסקי:

הוא מוסיף כי במקרה של קנאביס, ברוב המקרים ההתמכרות עצמה לא נובעת בגלל הסם עצמו, אלא בגלל התמודדויות נפשיות שונות. 

"רוב המכורים לקנאביס שפגשתי, ופגשתי מאות, מתמודדים עם עניינים נפשיים לא פתורים שגורמים להם לפנות שוב ושוב למריחואנה", הוא אומר, "זו בעצם הבריחה שלהם מהתמודדויות לא נעימות".

מה הכוונה בהתמודדויות לא נעימות?

"החיים מעמידים אותנו לפעמים במצבים שאנחנו לא רוצים להיות בהם", עונה צ'אוסקי, "אנחנו צריכים להתמודד במהלך החיים עם כשלונות, אכזבות, לב שבור, תסכולים ועוד המון רגשות ותחושות שלא כיף להתמודד איתן".

הוא מדגיש כי יש המון אנשים שלא מצליחים להתמודד עם התחושות האלה, ומחפשים משהו שירחיק את הרגשות הקשים או יעמעם אותם. "יש מי שמוצא את הנחמה שלו בקניות, יש מי שפותח את המקרר ואוכל משהו, ויש את מי שמדליק ג'וינט", הוא מציין.  

ניסיון אישי ומקצועי

קובי החל את דרכו כמטפל בתחום הגמילה מקנאביס בעקבות ניסיון אישי, ולאחר שהיה מכור לקנאביס במשך 11 שנים. 

קובי צ'אוסקי
מתמחה בגמילה מקנאביס כבר מעל 3 שנים. קובי צ'אוסקי

"יחסית קל לי להתחבר למכורים לקנאביס, פשוט כי הייתי שם בעצמי", הוא מספר, "במשך שנים הקנאביס עזר לי להתמודד עם קשיים ונתן לי סוג של מפלט בסוף היום"

על פניו זה לא נשמע משהו רע…

חיוך עולה על פניו של קובי. "נכון, זה באמת נשמע אחלה – וזו אחת הבעיות הגדולות של התמכרות לקנאביס: זה מתחיל במקום של כיף אבל לפעמים הכיף הזה נגמר ומתחלף בהתמכרות", הוא מסביר, "באופן אישי, אחרי כמה שנים פתאום קלטתי שאני כבר לא חד כמו שהייתי, כל היום רק רציתי לחזור הביתה ולהדליק ג'וינט, ויתרתי על יציאות עם חברים כדי להישאר ולעשן בבית… זה תהליך שלפעמים קשה לתפוס אותו בשלב מוקדם".

לפרטים נוספים על הסדנה לגמילה מקנאביס של קובי צ'אוסקי:

בגיל 30 החליט קובי לתפוס את עצמו בידיים ולהתחיל טיפול. זה לא היה טיפול ממוקד בגמילה מקנאביס, אך הטיפול סייע לו להבין מה עומד מאחורי ההתמכרות הזאת. 

"אמרתי מקודם שבדרך כלל ההתמכרות לקנאביס היא סימפטום של בריחה ואי-התמודדות עם מצבים נפשיים כאלה ואחרים, וככה זה בדיוק היה גם אצלי".

השינוי האישי הוביל לשליחות לחיים

אחרי שהבין מה עומד מאחורי ההתמכרות האישית שלו לקנאביס, החליט צ'אוסקי לחקור את הנושא יותר לעומק, ופיתח שיטת טיפול שמשלבת מספר גישות טיפוליות ונפשיות ונועדה למטרה אחת: לסייע למכורים לקנאביס לשנות את ההרגל הזה.

סדנת גמילה מקנאביס שכבר סייעה למאות מכורים

עם הזמן, קובי פיתח סדנה ייחודית לגמילה מקנאביס. את הסדנה הוא בחר לקיים בזום "כדי להעניק הזדמנות לכל מי שרוצה להפסיק את התלות בקנאביס", הוא מדגיש, "את הסדנה עברו מכורים בקשת רחבה מאוד של גילאים וגם של מקומות מגורים. גם ישראלים שחיים בחו"ל מצטרפים לסדנה כדי לתפוס את השליטה בסם הזה".

לפרטים נוספים על הסדנה לגמילה מקנאביס של קובי צ'אוסקי:

שתפו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו לקהילות שלנו

הכתבות החמות

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות

איך לעזור לילד עם חרדות

איך לעזור לילד עם חרדות?

לא מעט ילדים מתמודדים עם פחדים וחרדות, והרבה הורים מוצאים את עצמם אובדי עצות מכיוון שהם לא יודעים איך לעזור לילד עם חרדות. המאמר הזה נועד לעשות סדר בתחום הזה, ולעזור להורים לעזור לילדים שלהם

איך לצאת מחרדות קשות ולהתחיל חיים חדשים

איך לצאת מחרדות קשות ולהתחיל חיים חדשים

המסע מחרדה קשה לחיים חדשים הוא דרך של גילוי, ריפוי והתחדשות. המאמר הזה מבקש לתת כוח לכל מי שמתמודד עם חרדה, ומציע אסטרטגיות מעשיות להשתחרר מכבלי הדאגה ולצעוד לעולם שופע פוטנציאל