חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך תשמרו על אורח חיים בריא לילדים

שמירה על אורח חיים בריא לילדים מעניקה להם המון יתרונות. אספנו כמה מהם לכאן, וצירפנו טיפים שיהפכו את הסיפור הזה להרבה יותר קל
אורח חיים בריא לילדים

הילדים שלנו זקוקים לנו, המבוגרים, שניצור להם שגרה בריאה ומעצימה. למעשה, השמירה על אורח חיים בריא לילדים מאפשרת להם התפתחות תקינה ורצויה.

ישנן כמה סיבות שמדגישות את החשיבות של שמירה על שגרה בריאה לילדים. אנחנו לא נפרט כאן את כולן, אך נתייחס לכמה נקודות חשובות.

שלבים חשובים בהתפתחות הילד

מהרגע שתינוק נולד, הוא חווה התפתחות אדירה ומהירה. כשחושבים על הדרך שעושה ילד בשנה הראשונה לחייו, מבינים שמדובר בתהליך עוצמתי ומרתק.

שמירה על אורח חיים בריא לילדים מעניקה לילדים את התנאים האידיאליים לשלבי ההתפתחות השונים שהם עוברים.

סביבה מיטבית להתפתחות הילד מגדילה את ההזדמנות שלו לנצל את שלבי ההתפתחות האלה עד כמה שאפשר.

בדרך כלל, כשאנחנו מדברים על שלבי התפתחות, הנטייה לחשוב על התפתחות פיזית. יחד עם זאת, אסור לשכוח גם את ההתפתחות המנטלית של ילדים.

מרגע הלידה, היכולת המנטלית של ילדים מתפתחת בקצב מטורף. שמירה על אורח חיים בריא לילדים מאפשרת להם לנצל את שלבי ההתפתחות המנטלית האלה.

בקיצור, שמירה על שגרה של בריאות יומיומית מעניקה לילדים את הסביבה והרכיבים להתפתחות מתקדמת.

איך לשמור על אורח חיים בריא לילדים גדולים

ישנם כמה הרגלים שיכולים לעזור לכם לשמור על אורח חיים בריא לילדים גדולים יותר, שכבר לומדים בבית הספר ונהנים מעצמאות יחסית לעומת פעוטות.

אספנו עבורכם כמה הרגלים שכל בית יכול לאמץ. שימו לב – שינוי הרגלים אינו פעולה פשוטה, וצריך לעשות אותה נכון כדי למנוע התנגדויות אצל הילדים.

מים

אין מה לעשות, הילדים שלנו מוצפים במגוון משקאות שונים אך הבריא ביותר הוא מים. כאן בישראל אנחנו נהנים ממים איכותיים בברזים ולכן לא חייבים לקנות מים מינרליים.

מים עדיפים על פני כל משקה קל שניתן לרכוש במכולת ואפילו עדיפים על פני מיצים סחוטים, בגלל הכמות הגבוהה של סוכר שיש במיצים האלה.

אוכל

ילדים מאוד אוהבים לאכול בחוץ, ובדרך כלל הם מעדיפים לאכול שטויות וג'אנק פוד. לכן, כדאי מאוד שהם כבר יהיו שבעים כשהם יוצאים מהבית.

אורח חיים בריא לילדים כולל צמצום של שעות המסך
כדאי לצמצם את זמן המסך כדי לשמור על אורח חיים בריא לילדים

אם אתם מצליחים להרגיל את הילדים לאכול ארוחת בוקר לפני שהם יוצאים לבית הספר – הצלחתם לשפר את אורח החיים שלהם בצורה משמעותית!

פעילות גופנית

הילדים של היום הם לא הילדים של פעם. אם בעבר היה יחסית קל לשמור על אורח חיים בריא לילדים בזכות העובדה שהם היו משחקים בחוץ ומוציאים אנרגיה, היום הם נמצאים שעות רבות מול המסכים.

לכן, חשוב מאוד להכניס לשגרה שלהם פעילות ספורטיבית. בין השאר, עדיף שהם ילכו ברגל או באופניים (לא חשמליים) לבית הספר ולחוגים.

בנוסף, כדאי גם לרשום אותם לחוגים שכוללים פעילות גופנית, כגון חוגי כושר, ריקוד, אומנויות לחימה וכיוצא בזה.

שינה

אחת מאבני היסוד של אורח חיים בריא לילדים הוא השינה. מומלץ שילדים יהנו משינה של 9 שעות בכל לילה. כדי לעשות זאת, כדאי לוודא שהם לא נכנסים למיטה עם הפלאפון כי הוא מפריע לשינה.

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות