חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקשר בין ארוחת ערב מזינה ובריאה לשינה איכותית ועמוקה

כל אחד יודע שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, אבל מה עם הלילה? קבלו את כל הטיפים לארוחת ערב מזינה ובריאה
3

הידעתם שיש קשר ישיר בין סוג המזון שאנו צורכים בארוחת ערב לבין תפקוד הגוף בזמן השינה ואיכות השינה?

יש אנשים שיודעים לא לשתות קפה לפני השינה כי זה יפריע להם לישון, אבל לא רק שתייה קפה תשפיע על השינה שלכם אלא מה תבחרו לאכול בארוחת ערב וכמה זמן לאחריה תלכו לישון. וכמו אצל מבוגרים- ככה אצל ילדים.

לא רק ארוחת הבוקר חשובה

אחרות הבוקר מוגדרת כארוחה החשובה ביותר ביום כי היא הארוחה הראשונה של היום לאחר שהגוף שלנו לא קיבל מזון ונוזלים לאור כל הלילה. מה שנאכל בארוחת הבוקר זה מה שיספק לנו אנרגיה להתחיל את היום בצור הטובה ביותר. 

אולי יעניין אותך: מה אסור לאכול כשיש התכווצות שרירים ברגליים?

כך גם ארוחת הערב, הארוחה האחרונה של היום, היא חשובה- המזון והנוזלים שנכניס לגוף שלנו רגע לפני שהוא נכנס לכמה שעות של צום. 

בזמן השינה , הגוף שלנו עובר תהליך של חילוף חומרים, ספיגה והתנקות.  התהליך כולל פירוק המזון שנכנס לגוף שלנו במהלך היום וספיגה של אבות המזון- מינראליים כמו ברזל מגנזיום וסידן.

במקביל הגוף עובר תהליך של ניקוי והתנקות מכל הרעלים ושאריות המזון שהוא ספג במהלך היום והוא לא זקוק להם.

בכדי שהגוף יוכל לבצע את תהליך חילוף החומרים והניקוי בצורה הטובה ביותר ולא לשרוף יותר מגי אנרגיה חשוב גם לאכול כמו שצריך בארוחת הערב וגם לאכול את הארוחה האחרונה מספר שעות לפני שהולכים לישון.

כמו שלא הולכים לישון על קיבה ריקה, כך לא הולכים לישון על קיבה מלאה.

מה מומלץ לאכול בארוחת הערב?

בארוחת הערב מומלץ להזין את הדוף במזונות עשירים טבעיים ובריאים וזאת בכדי לסייע ולתמוך בפעילות שלו ובתפקוד שלו לפני שהוא נכנס למספר שעות של צום.

בננה , סויה , שקדים , שיבולת שועל, גרגירי חומוס , חסה, ירקות כתומים, עלים ירוקים , דגנים מלאים – כל אלה מאכלים מומלצים לשילוב בארוחת הערב.

זמן איכות

ארוחת הערב היא הזדמנות נהדרת לזמן איכות משפחתי. לאחר יום במסגרות ובעבודה זו הזדמנות נהדרת להיפגש כולם, להירגע, לאכול ארוחה בריאה ומזינה ולשתף זה את זה במאורעות היום.

הארוחה המשפחתית הרגועה וזמן האיכות מהווים דרך מעולה לסיים יום עמוס ולהיכנס לטקס השינה ולרוטינת הלילה בצורה רגועה ונעימה יותר.

אפשר להשתמש בהכנה של הארוחה לתרגול ופיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות על ידי שיתוף הילדים בהכנת הארוחה.

הילדים יכולים לקחת אחריות ולקבל תפקידים בהכנה של הארוחה לפי הגיל שלהם והיכולות שלהם-הוצאת המצרכים מהמקרר, חיתוך הירקות, סידור השולחן ופינוי הכלים בסוף הארוחה.

ככל שהילדים מעורבים יותר בתהליך עצמו הם חשים אחראיים, עצמאיים ומבינים את הערך של ארוחה בריאה ומזינה. בנוסף, ככל שהילדים יהיו שותפים יותר להכנת הארוחה הם יהיו מוכנים לטעום אוכל חדש ובריא יותר.

טיפים חשובים לארוחת ערב משפחתית

  1. הוו דוגמא אישית לילדים -בחרו מאכלים בריאים יותר ומזינים יותר, אל תאכלו תוך כדי ואל תתעסקו בנייד בזמן הארוחה. פנו את זמן ארוחת הערב לזמן איכות משפחתי ונסו מאכלים חדשים בכדי שהם גם ירצו לנסות.
  2. העלו את המודעות למזון בריא- ככל שתסבירו להם את החשיבות שלמזון בריא ותבשלו בריא הם יהיו מודעים ופתוחים לרעיון ויסכימו לנסות.
  3. הגישו אוכל מגרה, מזין וקל לעיכול- ארוחת הערב היא ארוחה קלילה יותר מאשר ארוחת הצהריים שנחשבת כבדה יותר. דאגו להגיש את האוכל בצורה שמגרה את הילדים לאכול, אוכל פשוט וקל לאכילה ולעיכול בכדי שיישארו עם תחושה טובה בסוף הארוחה ולפני השינה ויסכימו לאכול את אותו מזון בשנית.
  4. אם יש לכם ילדים בררניים מומלץ להכין את האוכל בצורה יצירתית- צרו דמויות ופרצופים מהמצרכים של הארוחה בצורה צבעונית ובצורות שונות וכך תגרמו להם לאכול ירקות ופירות שונים.

זכרו שבתור המבוגרים אתם אלה שאחראים על סוג האוכל והכמות שתוגש לילדים שלכם. אל תכריחו, אל תאיימו ועל תחייבו אותם לאכול דברים שהם ממש לא אוהבים או רוצים מה שרק יגדיל את ההתנגדות שלהם.

———-

ערין כמאל דקסה – נטורופתית ומנחת הורים, מייסדת גישת האכילה המחזקת – גישה שמחזקת את המודעות לאכילה בריאה ומעצימה .www.areenkamaldaxa.com 

צילום: ניקי טורן סובק

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

כתבות נוספות:

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות