חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה אסור לאכול כשיש התכווצות שרירים ברגליים?

לפעמים זה קורה אחרי ספורט, לפעמים בזמן ההריון ולפעמים זה יכול להקפיץ אותנו מכאבים באמצע הלילה... מה עושים כשיש התכווצות שרירים ברגליים? כל הטיפים כאן
מה עושים כשיש התכווצות שרירים ברגליים

כמעט כולם מכירים את זה, וכשזה קורה זה יכול להיות כואב מאוד – התכווצויות שרירים. אם שאלת את עצמך מה אסור לאכול כשיש התכווצות שרירים ברגליים – הכתבה הזאת בדיוק בשבילך.

ישנם מצבים רבים שיכולים לגרום להתכווצויות שרירים. השניים הנפוצים ביותר הם התכווצויות שרירים הנגרמות על ידי פעילות גופנית והתכווצויות שרירים בלילה. התכווצויות שרירים הנגרמות כתוצאה מפעילות גופנית נגרמות על ידי התייבשות, חוסר איזון באלקטרוליטים או אימון אינטנסיבי מדי לרמת הכושר הנוכחית שלך.

התכווצות שרירים היא תגובה של שריר לגירוי, כגון מחלה או פציעה. ישנן סיבות רבות לכך שאנשים עלולים לחוות התכווצויות שרירי רגליים, כולל התייבשות, פציעה ואפילו כתופעת לוואי של נטילת תרופות מסוימות.

אולי יעניין אותך: ייפוי כוח מקוצר לפי חוק החולה הנוטה למות

במאמר הזה נסקור כמה מצבים שכיחים שגורמים להתכווצויות שרירים ברגליים, והכי חשוב – נבין מה עושים כשיש התכווצות שרירים ברגליים. אנחנו מזמינים אותך לדעת עוד על בריאות הגוף והנפש בערוץ היוטיוב שלנו.

מה אסור לאכול כשיש התכווצות שרירים ברגליים?

דבר ראשון, בואו נענה על השאלה שבכותרת: "מה אסור לאכול כשיש התכווצות שרירים ברגליים". רבים יודעים (אך יש גם הרבה אנשים שלא יודעים) שמזונות דלקתיים – כאלה שעלולים לגרום לדלקות שונות – עלולים לגרום להתכווצויות שרירים ברגליים ובשרירים אחרים, או להגביר אותם.

מה אסור לאכול כשיש התכווצות שרירים ברגליים
גם המבורגר אסור לאכול כשיש התכווצות שרירים ברגליים \\ צילום: PIXABAY
  • פחמימות פשוטות, כגון לחם לבן, אינן מכילות חומרים תזונתיים רבים, ועלולים לגרום להתכווצות שרירים ברגליים.
  • גם צריכה מופרזת של בשר אדום עלולה להגביר את התכווצויות השרירים, ומומלץ לצמצם את כמויות הבשר.
  • מזונות מלאי סוכרים כגון קינוחים וממתיקים למיניהם עלולים להשפיע לרעה על התכווצויות שרירים.
  • מזונות מלוחים מדי עשויים להשפיע גם כן על העניין.

התכווצות שרירים ברגליים בהריון

נשים בהריון עלולות לחוות התכווצויות שרירים ברגליים. התכווצויות אלו, הידועות גם בשם "קפיצות", בדרך כלל מתרחשות מאוחר בשליש השלישי להריון.

הכאבים עלולים להיות חזקים ויכולים להימשך שעות, ולעתים הם דורשים פנייה לרופא לקבלת טיפול רפואי – במיוחד אם הן אינן יכולות ללכת או להסתובב כדי להקל על הכאבים.

התכווצויות שרירי הרגליים אצל האישה ההרה יכולות לנבוע מהתייבשות, רמות אשלגן נמוכות, רמות סידן נמוכות בדם וגם צריכת קפאין רבה מדי.

התכווצות שרירים בירך

התכווצות שרירים בירך יכולה לפעמים לקרות גם כשיש דלקת או זיהום הגורם לנפיחות סביב השרירים. זה קורה מכיוון שכאשר מצבים אלה משפיעים על השריר, הם יכולים לגרום להתכווצויות שרירים בניסיון להגן עליו.

התכווצויות שרירים ברגליים אינן בדרך כלל סיבה לדאגה. הם משתחררים בקלות על ידי מתיחת השריר הפגוע.

אם אתם מרגישים כאבים ברגליים בעת הליכה, זה יכול להיות בגלל עלייה בלחץ על הרגל. זה נקרא כאב עגל או קלאודיקה לסירוגין, וזה יכול להיגרם על ידי השמנה, עישון או טרשת עורקים (התקשות העורקים).

כמו כן, בזמן הליכה בקצב מהיר, אתם עלולים להרגיש כאבים ברגליים אם קיימת דלקת במערכת האיליוטיבית (ITB). הסיבה לכך היא ש-ITB מפעיל לחץ על השריר שמתחתיו.

התכווצות שרירים ברגליים בשינה

התכווצויות לילה כואבות ולרוב מתרחשות באמצע הלילה. התכווצויות אלו יכולות להימשך 30 שניות עד חמש דקות ולרוב מאופיינות בכאב פתאומי ועז ברגל אחת.

ההתכווצויות יכולות לנוע בין אי נוחות קלה לתחושה כאילו הרגל שלך נשלפת מהמקום שלה. התכווצויות לילה יכולות להיגרם כתוצאה מלחץ, תרופות או מצבים רפואיים אחרים כגון סוכרת.

מה עושים כשיש התכווצות שרירים ברגליים?

– אל תאכל שום דבר כשהשרירים שלך מתכווצים. אכילה יכולה להחמיר את המצב, כי זה יגרום לכיווץ הקיבה, מה שיגרום לשרירים להתכווץ עוד יותר.

– שתו הרבה נוזלים (מים או נוזלים נטולי קלוריות אחרים) כדי לשמור על לחות ולמנוע התייבשות, מה שעלול להחמיר את התכווצויות השרירים.

– לנוח כאשר אתה מרגיש עייף או לא טוב, כי זה ייתן לגוף שלך הזדמנות להתאושש מכל לחץ שהוא עלול לחוות וגורם להתכווצויות השרירים שלך להתכווץ.

אנחנו במגזין "לחיות בריא" מאמינים שהמאמר הזה עשה לכם סדר בראש בכל מה שקשור בהתכווצויות שרירים ברגליים, ועכשיו אתם יודעים מה לעשות במקרים האלה.

אם יש לכם שאלות או עוד טיפים – נשמח אם תשתפו אותנו כאן למטה בתגובות.

שתפו

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

כתבות , , נוספות:

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות