חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לצאת מחרדות קשות ולהתחיל חיים חדשים

המסע מחרדה קשה לחיים חדשים הוא דרך של גילוי, ריפוי והתחדשות. המאמר הזה מבקש לתת כוח לכל מי שמתמודד עם חרדה, ומציע אסטרטגיות מעשיות להשתחרר מכבלי הדאגה ולצעוד לעולם שופע פוטנציאל
איך לצאת מחרדות קשות ולהתחיל חיים חדשים

יש אנשים שחושבים שחרדה קשה היא פרפרים בבטן או לב דוהר לפני מצגת גדולה. אבל האמת היא, שמדובר על פחד מתמשך, מכריע, שמשבש את חיי היומיום, והופך מצבים רגילים לרגעים של אי נוחות עמוקה.

הפרעות חרדה כוללות מצבים כגון הפרעת חרדה כללית (GAD), הפרעת פאניקה והפרעת חרדה חברתית. התסמינים עשויים לכלול דאגה מתמדת, אי שקט, קשיי ריכוז והפרעות שינה.

בכתבה הזאת נתמכד בדרכים השונות איך לצאת מחרדות קשות ולהתחיל חיים חדשים, בתקווה שהיא תוכל לעזור לכל מי שזקוק לעזרה בהתמודדות הקשה הזאת.

הקשר בין הגוף לנפש

הגוף שלנו מגיב ללחץ בדרכים שנועדו לעזור לנו לשרוד מצבים מסוכנים. תגובת הילחם, ברח או קפא במקום, הן תגובות שנועדו לעזור לנו להיחלץ ממצבי חירום, ממש כמו שעושים בעלי חיים רבים כשהם רואים סכנה: נלחמים על חייהם, בורחים על נפשם, או מעמידים פני מת.

יחד עם זאת, התגובה הזאת יכולה להיכנס להילוך יתר אצל אנשים עם הפרעות חרדה. ההבנה של החיבור הזה בין הגוף לנפש, יכולה להעניק לנו תובנות חשובות בנוגע לדרכים היעילות להתמודד עם חרדות קשות ולנהל אותן.

כדאי לפנות לעזרה מקצועית על מנת לאבחן חרדות קשות

במקרה של התמודדות עם חרדות באופן כללי, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש. כאשר מדובר על חרדות קשות, הדבר נכון פי כמה וכמה. אנשי מקצוע כאלה, כמו פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומטפלים אחרים, יכולים לאבחן את החרדות על ידי תהליך אבחון מדויק, ולאחר מכן להתאים תוכנית טיפולית בצורה אישית למטופל.

עזרה מקצועית עוזרת לרבים בכך שהיא מאפשרת להם שלא להתמודד עם החרדות רק בכוחות עצמם, אלא בעזרת תהליך ליווי וטיפול. עבור רבים, מטפלים מקצועיים יכולים לעזור ולהוביל לשינוי משמעותי באיכות החיים ובעוצמת החרדות.

תסמינים של חרדות קשות

הפרעות חרדה רגעיות

ישנם כמה סוגים של הפרעות חרדה עיקריות, ולכל אחד מהם יש תסמינים שונים. בדרך כלל, התקפי חרדה יופיעו בצורה פתאומית ללא אזהרה מוקדמת, יחד עם תחושות של מחנק, קשיי נשימה, וסחרחורות.

ישנם מקרים רבים שבהם יחד עם החרדות הקשות יופיעו תסמינים של כאבי בטן וכאבי חזה, הזעת יתר, רעידות בגפיים, קצב לב מהיר וכיוצא בזה.

התקפי חרדה מגיעים לשיא שלהם בצורה מהירה, בתוך דקות ספורות בלבד בדרך כלל. במהלך הפרעות החרדה הקשות האלה, אנחנו נחוש קושי רב להתנהל בסביבה שלנו, ולפעמים גם כאבים קשים.

הפרעות חרדה כוללניות

בנוסף להפרעות החרדה הרגעיות, חשוב להכיר גם את הפרעות החרדה הכוללניות, שבמהלך האדם יטבע בדאגות יתר, בלחץ ובמתח במשך זמן רב ללא הרף. הוא צפוי להתמודד עם תחושות שליליות רבות, מחשבות טורדניות ותסמינים נוספים.

במקביל, הפרעות חרדה כוללניות עלולות לגרום לתסמינים פיזיולוגיים במקביל לתסמינים הנפשיים. התסמינים הפיזיולוגיים כוללים קושי בשינה, עייפות מתמשכת, בעיות במערכת העיכול, כאבים בגב ועוד.

הפרעת אימה

הפרעת אימה היא סוג נוסף של התקף חרדה. ברוב המקרים, מדובר בתחושה של פחד משתק, פאניקה של ממש, שנמשכת זמן מה – בדרך כלל כרבע שעה.

רבים מהמתמודדים עם הפרעות אימה חושבים שהם חווים התקף לב, בגלל הדמיון בתסמינים: תחושת נימול בידיים, דופק מואץ, סחרחורות ובחילות. במקרים רבים, הם יגיעו למיון ושם יגלו שהלב שלהם בסדר גמור, אך הם מתמודדים עם הפרעות חרדה קשות.

איך לצאת מחרדות קשות ולהתחיל חיים חדשים

אם הגעת עד לכאן, את השלב הראשון של טיפול בחרדות קשות כבר עשית, בעצם העובדה ששאלת את עצמך איך לצאת מחרדות קשות ולהתחיל חיים חדשים.

לצערנו, יש לא מעט מתמודדים עם הפרעות חרדה שמעדיפים להדחיק זאת. הבעיה היא שברוב המקרים החרדות לא נעלמות, אלא רק מחמירות עם הזמן, עד שהאדם הופך להיות כלי בידי החרדות. מצב כזה עשוי לפגוע בשגרת החיים שלו, בזוגיות, במשפחה ובסובבים אותו.

אחרי שהבנת שהגיע הזמן לטפל בחרדות האלה, עכשיו צריך להבין איך עושים את זה.

איך מטפלים בחרדות קשות?

ישנן כמה דרכים עיקריות לטיפול בהפרעת חרדה קשה. כדי למצוא את השיטה המתאימה לך ביותר, יש לפנות לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש על מנת לאבחן את ההפרעה. לאחר שחרדות אובחנו כהפרעת חרדה, ניתן לבחור את אחת (או יותר) מדרכי הטיפול הנפוצות:

טיפול קוגנטיבי התנהגותי – CBT

טיפול קוגנטיבי התנהגותי הוא טיפול פסיכולוגי שמבוסס על יצירת שינויים בדפוסי החשיבה של המטופל. על ידי שינוי דפוסי החשיבה, יש השפעה על ההתנהגות שלו ועל התסמינים שהוא חווה.

טיפול תרופתי

תחום הפסיכיאטריה המתפתח מציע מגוון תרופות שנועדו לסייע למתמודדים עם הפרעות חרדה. מומלץ לפנות לפסיכיאטר על מנת למצוא את התרופה המתאימה ואת המינון המדוייק עבורכם.

שתפו

תגובה אחת

  1. אחלה כתבה על תחום חשוב כל כך ולא מתוקצב במדינה שלנו.
    נתקלתי לא פעם בנדים עם חרדות כל כך מושרשות ולא טופלו בכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

כתבות נוספות:

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות