חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקשר בין תזונה לשיניים בריאות 

teeth-cleaning-1514692_1280

כולנו יודעים שאכילה לא מבוקרת של ממתקים, חטיפים, סוכריות וכל שאר המאכלים הדביקים והמתוקים עשויים לחולל שמות בשיניים שלנו.

זה אחד האיומים הכי חזקים שיש לנו מול הילדים שלנו. אם תגזימו עם המתוק, אתם תסבלו מזה! יהיו לכם חורים בשיניים ותצטרכו להגיע לטיפול שיניים כואב ועוד משפטים כל כך לא מבוקרים שלעיתים הם גרועים יותר מהאכילה המופקרת של המתוקים הללו.

כי כולם מזדקקים בשלב זה או אחר בחייהם לטיפולי שיניים. כמעט ואין אנשים שמצליחים לשרוד עם אותם השיניים בלי צורך בטיפול כלשהו למשך כל החיים.

אז דבר ראשון חשוב לנו לציין ולהדגיש. אף פעם אל תפחידו את הילדים מפני רופא השיניים וטיפולי השיניים. זה אולי יעצור אותם ברגע הבא מהטופי או החמצוץ הבאים אך האיום הזה עשוי ליצור אצלם פחד וחרדה קשים מפני רופא השיניים וזהו נזק חמור מאוד.

אכילה נכונה – זה הדבר החשוב ביותר

מנגד, חשוב תמיד להטמיע בילדים וגם בעצמנו את ההרגלים הטובים של אכילה בריאה ונכונה. ככל שתקפידו לצורך מזון בריא, נקי מסוכרים מיותרים, עתיר בוויטמינים ומינרלים חשובים, תתרמו לבריאות הגוף כולו והשיניים כמובן גם הן תהיינה בריאות יותר, חזקות יותר ואף לבנות וצחות הרבה יותר.

השיניים כמו כל איבר בגופינו זקוק לשלל ערכים תזונתיים כדי להישאר במצב הטוב והחזק שלהם וכמובן גם בצבע הלבן שלהם.

אך מה לעשות שכיום לא קל להיצמד לתפריט בריא ולצרוך אך ורק מוצרים טבעיים, לא מטוגנים, בלי סוכרים, עם פחמימות מורכבות וכן הלאה.

מה שכן אפשר לעשות זה להיצמד עד כמה שהדבר אפשרי לתזונה בריאה ומאוזנת. ככל שהתזונה שלנו תהיה בריאה יותר, ככל שהיא תהיה מתוכננת טוב יותר על פי אמות מידה של פירמידת המזון, כך הגוף כולו ייתרם וכך גם השיניים תהיינה בריאות וטובות יותר.

הקפדה על היגיינה

מעבר לצריכה של מזון בריא ואיכותי יש חשיבות רבה לשמירה על ההיגיינה והניקיון של השיניים והפה. ככל שנשים דגש חזק יותר על צחצוח שיניים כנדרש, על ניקוי נכון ברווחים שבין השיניים.

כמו כן הקפדה על ביקורת תקופתית אצל רופא השיניים וכמובן גם הסרת האבנית מעת לעת, כך נוכל אכן להבטיח שהשיניים שלנו יחזירו לנו על כך.

הן תישארנה בוהקות, הן תהיינה חזקות והן לא תיפגענה מעששת ומכל מה שהמזון הקלוקל מביא אלינו לתוך הפה והשיניים. כי הצחצוח היומיומי מסיר את כל החיידקים ואת כל שאריות המזון כך שלא מתפתחת עששת.

אז נכון שיש מקום גם לגנטיקה והרבה מאוד פעמים הגנטיקה היא זו ששומרת או להיפך פוגעת בשיניים. עם זאת חשוב מאוד לעשות את מירב המאמצים כדי להבטיח את בריאות השיניים.

למעבר לאתר מפה!

שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תוכן העניינים

הצטרפו לקהילות שלנו

כתבות , נוספות:

החיים משתנים יום אחרי יום

קבלו טיפ בריאות יומי

קטגוריות

לדעת עוד

כתבות נוספות